Livsmestring og psykisk helse

I uke 40 og 42 vil elevtjenesten ha fokus på livsmestring og psykisk helse gjennom et par fellesarrangementer på skolen.

Fredag 7.10 markerer vi Verdensdagen for psykisk helse med utvidet frokost for elevene, appell og ekstra hygge i kantina. Tema i år er: «Vi trenger hverandre – Løft blikket».

Fredag 21.10 blir det foredrag/konsert med artist Marthe Valle for alle skolens elever. Foredraget heter Ro/uro og har blitt godt mottatt på andre skoler i Norge. Artisten skriver selv:

Jeg vil snakke om hvordan det er å være menneske.

Snakke sant om livet.

Om at det er fantastisk og så vanskelig. Om alle feilene vi gjør.

At livet inne på sosiale medier ikke klarer å favne om alt det komplekse ved å være menneske.

At vi sårer andre og blir såret. At vi noen ganger trenger hjelp, skikkelig hjelp - og da er det avgjørende at vi har øvd oss på å spørre om det.