10 ungdomsbedrifter fra Aust-Lofoten vgs deltar på lederkurs i regi av Ungt Entreprenørskap

Fremtidas ledere er på lederkurs i regi av ungt Entreprenørskap. 10 ungdomsbedrifter fra Aust-Lofoten videregående skole deltar!

I faget entreprenørskap og bedriftsutvikling på studiespesialiserende linje skal elevene starte, drifte og avvikle en ungdomsbedrift i løpet av skoleåret. Ungt entreprenørskap Nordland gir mye støtte underveis i prosessen, blant annet kursing og ulike mesterskap.

to jenter står foran en forsamling og snakker - Klikk for stort bildeSunniva deler sine tanker om hva god ledelse er.

23.-24 november deltok 11 elever fra skolen på ledelseskurs i Bodø sammen med elever fra hele Nordland. Her ble de inspirert til å bli bedre og tydeligere ledere.

Skolen har rundt 12 ungdomsbedrifter i år. Noen av disse kan du treffe på julemesse på Alti i Svolvær lørdag 2. desember. Her kan du kjøpe adventspynt, julegaver, få nye negler, tvinne tommeltotter eller bestille Lofotbrus.