OBS! Nettleseren din er utdatert. Vi anbefaler at du laster ned en annen, moderne nettleser som Google Chrome, Firefox eller Microsoft Edge.

IMPORTANT! Your browser is out of date. We recommend that you download a more modern browser like Google Chrome, Firefox or Microsoft Edge.

Du er her:

Rådgivningstjenesten

Hva kan vi hjelpe deg med:

• Veiledning i valg av fag og programområde
  • Hvilke yrkesmuligheter som finnes og hva som kan passe for deg
  • Spørsmål om høyere utdanning
  • Søking til videregående skole, høyere utdanning (VIGO/Samordna opptak), fagskole eller Folkehøgskole
  • Utvekslingsmuligheter
  • Søknadsfrister
  • Spørsmål om privatistordningen
  • Informasjon og søking til Lånekassen
  • Store eller små problemer du opplever som elev eller knyttet til det å være ung
  • Faglige utfordringer og spørsmål
  • Noen å snakke med om personlige eller private forhold. Det kan være hjemme eller på skolen

Kom innom

Du kan enten bare droppe innom for å se om vi er ledige eller kontakte oss for å avtale tid. Det føres ikke fravær for samtaler med oss.

Vi har taushetsplikt som betyr at vi trenger ditt samtykke for å bringe opplysninger videre.