Eksamen for privatister

Trenger du å ta opp fag eller har lyst til å ta et helt nytt fag uten å gå på videregående skole? Da er privatisteksamen en mulighet for deg.

Ønsker du å melde deg opp til privatisteksamen gjør du dette via privatistportalen i Visma InSchool. Dato for når det er mulig å melde seg opp finner du i privatistportalen.

Det er svært viktig at du som privatist leser informasjon om privatisteksamen i Nordland før du melder deg opp. I tillegg til de opplysningene som er oppgitt her, har utdanningsdirektoratet mye nyttig informasjon på sitt nettsted

Brukerveiledning privatistportalen

Retningslinjer for privatisteksamen i Nordland

Retningslinjer for gjennomføring av eksamen

Har du spørsmål om fagprøve, fag- og svennebrev tar du kontakt via kontaktskjema eller på telefon: 75650000.

Har du spørsmål om eksamen som elev tar du kontakt med skolen din.